ראשי מאמרים ילדתכם מתעמלת לקראת תחרות חשובה, אבל אתם לא יודעים אילו הכנות כדאי לעשות לקראת האירוע הגדול?

ילדתכם מתעמלת לקראת תחרות חשובה, אבל אתם לא יודעים אילו הכנות כדאי לעשות לקראת האירוע הגדול?

ילדתכם מתעמלת לקראת תחרות חשובה, אבל אתם לא יודעים אילו הכנות כדאי לעשות לקראת האירוע הגדול?

ילדתכם מתעמלת לקראת תחרות חשובה, אבל אתם לא יודעים אילו הכנות כדאי לעשות לקראת האירוע הגדול?

בואו נדבר על זה.
ההכנות ליום התחרות!

דבר ראשון- הלבשה והנעלה:

בגדי גוף- זה יכול להיות בגד גוף תפור במיוחד לפי הזמנתכם ועל פי טעמה האישית של מתעמלת. זה גם יכול להיות בגד גוף משומש - יד 2. העיקר הוא שבגד גוף יתאים למתעמלת מבחינת המידה, שישב עליה יפה ויחמיא לה ושאתם תחבבו אותו.
הלבשה תחתונה- מתחת לבגד גוף יש ללבוש תחתונים בצבע גוף או ביטנה בצבע גוף בגזרה גבוהה לפי בחירתכם. תחתונים מיוחדים בגזרה גבוהה נותנים תחושת בטחון למתעמלת בזמן התחרות: הם לא יציצו מתחת לבגד גוף הודות לגזרה הגבהה, וכך השופטות בתחרות לא יסירו נקודות על מראה לא אסטטי בזמן ההופעה.
מומלץ ללבוש ביטנה במקרה ויש רשת באיזור החזה או באיזור הבטן.
לנערות מומלץ לשים ביטנה שמחליפה את התחתונים וגם כוללת טופ שמכסה את החלק העליון. היתרון של הביטנה היא שיש לה מראה של בגד גוף ולכן ילדות יכולות להחליף את בגדי הגוף להופעה מבלי להיכנס לשרותים. כמו כן, ישנו גם טופ בצבע גוף שנמכר בנפרד, כך יש אופציה לשים מתחת לבגד גוף תחתונים וטופ בנפרד. כל מתעמלת בוחרת איזה הלבשה תחתונה נוחה לה ביותר: תחתונים, תחתונים וטופ או ביטנה.
אביזרים נלווים- פריט נוסף שנראה יפה יחד עם בגד גוף זה גרביון להופעות. ישנם מגוון גרביונים העשויים מרשת, לייקרה או ניילון. גרביון להופעות מגיע ללא כף רגל או עם רגלית לאחיזה נוחה, מקושט באבני סברובסקי או חלק - ללא קישוטים. את הגרביון שמים בשביל היופי, כאביזר המשלים את המראה האסתטי של המתעמלת על השטיח. בנוסף בימים קרים גרביון להופעות מגן על הילדה מפני הקור.
נעלי חצי- בתחרויות והופעות, מתעמלת חייבת להופיע עם נעלי חצי. ישנם מספר רב של נעלי חצי, לכן יש צורך לבחור את הדגם שמתאים ומחמיא ביותר לכף רגל המתעמלת.

דבר שני- איסוף השיער:

על מנת להשתתף בתחרויות בהתעמלות אומנותית צריך לאסוף את השיער בצורה קפדנית ומתוחה כך ששיער המתעמלת לא יפריע לה בזמן ההופעה.
את השיער אוספים ב"עגבניה" או לבעלות שיער קצר יותר ניתן לאסוף אותו לקוקו גבוה.
איסוף השיער ל"עגבניה"- בשביל לעשות עגבניה ולאסוף את כל השיער צריך 2 גומיות חזקות, רשת דקה לשיער, סיכות סבתא פתוחות (בצורת A), ג'ל לשיער וסיכות תיק תק. על מנת לעשות קוקו גבוה, תצטרכו את אותם אביזרים חוץ מרשת לשיער.
לאחרונה קבוצות שונות ממציאות תסרוקות חדשות בשביל להיראות שונה מקבוצות אחרות, לדוגמה: שני עגבניות במקום אחת, שתי קוקיות בצדדים, צמות מיוחדות שמתחברות בקוקו או בעגבניה אחת. קישוטי שיער ואביזרים נלווים- אפשר גם לקשט את הראש בעזרתם של אביזרי קישוט כמו נצנצים בתפזורת, ספריי עם נצנצים, שבלונות מיוחדות לשיער עליהן מרססים ספריי נצנצים, רשת עם אבנים וקריסטלים סברובסקי, גומיות יפות לשיער ועוד. 

דבר שלישי- איפור הופעות:

לתחרויות יש צורך באיפור מיוחד. דבר זה דומה לאיפור במה המדגיש דברים שונים בפנים אשר יבלטו עד לקהל. לצורך כך יש להצטייד בצלליות, אייליינר, סומק ומסקרה. ניתן להשתמש גם בשפתון לשפתיים ולמרוח נצנצים על הגוף ועל השיער.

*כל הדברים הנוצצים האלו כגון: גרביון עם אבנים, רשת נוצצת עם אבני סברובסקי, איפור יפה ומבריק וקישוטים למיניהם מרימים את מצב רוח המתעמלות בזמן ההכנה לתחרות ובתחרות עצמה. הם אופנתיים מאוד ומשלמים את המראה לכדי תוצאה מושלמת להופעה של המתעמלת.

דבר רביעי- מוזיקת התרגיל של המתעמלת:

אם המתעמלת קטנה, בדרך כלל המאמנת דואגת להביא לתחרות את הדיסקים עם מוזיקה.
אם הילדה גדולה יותר והכנת הדיסק נופלת באחריותה על הילדה והוריה לדאוג לדיסקים בתחרות.
עליכם לצרוב את המוזיקה לפחות פעמיים- על דיסקים נפרדים. חשוב לבדוק כי הדיסקים עם המוזיקה במצב טוב ותמידלהביא 2 עותקים מכל מנגינה לתחרות.

דבר חמישי- תקינות מכשירי ההתעמלות:

חובה לבדוק את מצבם של כל המכשירים שהילדה תופיע עימם:
חישוק- יש לעבור על היקף החישוק ולוודא כי הוא נראה במצב טוב ללא שברים ועטוף באופן חלק ללא סדקים.
כדור- לבדוק שהכדור מנופח היטב, לא מנופח מדי ולא חסר אוויר לחלוטין הדרך הטובה ביותר לבדוק זאת הוא לתת לילדה לאחוז בכדור ולבדוק כי יש לה אחיזה טובה ולכדרר את הכדור ולבדוק שהוא קופץ לגובה המותניים (לא פחות ולא יותר).
סרט- אם מתעמלת מבצעת תרגיל עם סרט, צריך לבדוק שהסרט במצב תקין ולא קרוע, לא מלוכלך ולא מקומט. מומלך לכבס את הסרט לפני ההופעה, לגהץ עם ולעמלן במידת הצורך. כדאי גם לבדוק שהסרט מחובר למקל כמו שצריך וחוט החיבור או שרשרת החיבור במצב טוב.

יום התחרות!

חימום:

בזמן החימום רצוי ללבוש חותלות חמות על הרגליים, מחמם גב על הגב, טייץ קצר או ארוך וחולצה נוחה או בגד גוף. מתעמלת תצטרך לצאת מאולם ספורט כדי להחליף בגדים. כדאי ששריריה יהיו חמים זמן רב ככל האפשר לפני שהיא תלבש את בגדי ההופעה שלה.
כמובן יש להביא את כל האביזרים שדיברנו עליהן קודם לכן- בגדי ההופעה, אביזרי שיער ואיפור, מכשירי התעמלות ומוזיקה.
*עוד כמה טיפים קטנים מאיתנו...
עדיף לבוא לתחרות עם כפכפים. אם ילדה רוצה לצאת מאולם ספורט ולהיכנס לחדר ההלבשה, יהיה לה קל יותר לשים כפכפים על הרגליים הלבושות בגרביים או נעלי חצי. כך הגרביים או נעלי החצי לא יתלכלכו בחדר הלבשה או בשרותים.
מגבת פנים קטנה. מכיוון שבקיץ, כמעט בכל אולמי ספורט חם מאוד כדאי לקחת מגבת קטנה כדי לנגב את הידיים המזיעות וחלקי גוף אחרים לפני יציאה על המשטח.
וכמובן, בובת מזל! כמעט לכל מתעמלת יש בובת מזל. אל תשכחו לקחת אותה לתחרות.

עוד דבר שיש לדאוג לו מראש: פרחים למאמנות ולמדריכות של הילדה.
אחרי תחרות או הופעה חשוב להראות הערכה ותודה למאמנות של הילדה על עבודתן הקשה והמסורה אשר הניבו את התוצאות של ילדתכן. המאמנות והמורות לבלט עשו מאמץ על מנת להכין את ילדתכם לתחרות. הן השקיעו את מרצן וזמנן על מנת לקדם ולשפר את ילדתכן וביצועיה. אם ילדתכם עשתה תחרות מצוינת ונראתה טוב על השטיח, תביאו למאמנת שלכם פרחים :)))

18.03.2012

אהבת? המלץ לחבריך: